Berze Nagy János Alapfokú Művészeti Iskola; Pécsi Kulturális Központ, 7633 Pécs, Veress Endre u. 6. +3672/551-138, +3672/551-139 berze.nagy@gmail.com

Összefoglaló: Meseprojekt 5. (2016/2017-es tanév)

Berze Nagy János Alapfokú Művészeti Iskola

Képzőművészeti Tehetséggondozó Műhely

MESEPROJEKT 5.: Én és a Világ – Párhuzamok a mesékben III. – Mi lenne ha? Az alkotó önismeret játéka

NTP-MOI-16-0089

 

A Nemzeti Tehetség Program nyertes pályázata kézműves tanszakunk 10 kiválasztott, kiemelten tehetséges növendéknek biztosított lehetőséget a 60 órás komplex képesség- és személyiségfejlesztő programmal működő kézműves társasjáték készítő tehetségműhelyi foglalkozáshoz.
A projekt sokszínű vizuális alkotóművészetek (grafikai-festészeti-plasztikai technikák) alkalmazásával szorosan egymásra épülő témasorozat kreatív feldolgozása a mese- művészetterápia és drámapedagógia módszereivel. Könyvtári előadás, háromnapos alkotótábor egy- és kétnapos tanulmányút, múzeumpedagógiai foglalkozások gazdagították a tematikát.
A projekt 2016. szeptember 30-án indult és 2017. április 14-ig tartott. A két és félórás foglalkozásokat Berényi Ágnes és Kocsis Lujza tehetséggondozók mellett Ákli Krisztián drámapedagógus vezette.  
A program folyamán a vállalt feladatokat maradéktalanul teljesítve, a társashoz kapcsolódó választott témákat művészetterápiás és drámás eszközökkel feldolgozva, személyes egyedi kézműves társasjátékot hoztunk létre.
  1. szeptemberétől 2017. január 6-ig 30 órában működött a tehetségműhely. Az archetípusos mesealakok kártyáinak elkészítése során a mesehősök külső-belső jellemvonásai és a gyerekek saját tulajdonságai közt lévő párhuzamok, hasonlóságok felismerése mellett a mese- és élethelyzetek párhuzamainak felismerése volt a projekt témája.
Látogatást tettünk a Bikali Élménybirtokra, ahol a gyerekek korabeli ruhákat felöltve átélhették a metamorfózist. Balogh Nóra a Minreva Könyvtárból tartott nekünk érdekes kártyatörténeti előadást.
  1. január 20-tól április elejéig 30 órában működött tehetségműhelyünk. Projektünk ezen részében a társasjátékhoz kapcsolódó tárgyakat, kiegészítő játékeszközöket alkottuk meg különböző kézműves-, képzőművészeti-, grafikai-, festészeti technikák segítségével.
A januári kétnapos budapesti tanulmányút során három társasjátékhoz kapcsolódó múzeumpedagógiai foglalkozáson vettünk részt a Mese- és a Néprajzi Múzeumban, miközben a gyönyörű és inspiráló Vajdahunyad várban is látogatást tettünk.
A kártyák történetébe és fajtáinak sokszínű világába pillanthattunk be egy jól kidolgozott érdekes és szemléletes előadás során a Minerva Könyvtárban. Lászlóné Bauer Nóra kedves segítsége a műhelyben használt mesék és történetek választásánál végigkísérte tehetségműhelyünket. Melegh Andrea selyemfestőművész a selyemfestés csodálatos világába vezette be műhelyünk résztvevőit.  Az utolsó áprilisi foglalkozáson, április 07-én, Gellért Lívia pszichológus, művészetterapeuta az első alkalomhoz hasonlóan ismét felmérte a csoport tagjait, akik technikai- és önismereti szinten is sokat fejlődtek, gazdagodtak a projekt során.
A tavaszi szünetben háromnapos patcai táborban 16 órában drámapedagógiai játékokkal és a társasjátékhoz kapcsolódó kézműves tevékenységekkel fejlesztettük tovább tanulóink önismeretét és képességeit. A tartalmas szabadidő eltöltéséhez, az élménygazdagításhoz a Katica Tanya sokszínű, változatos kül- és beltéri játékai, játékszínterei nagyban hozzájárultak, sok örömet nyújtottak résztvevő gyermekeinknek. Az esti tábortűz izgalmas, kalandos és egyben varázslatos élményt nyújtott.
Projektünket kiállítás megrendezésével zártuk, ahol a szülők és a nagyközönség részére bemutattuk az elkészült kézműves tárgyakat, alkotásokat.

Pin It on Pinterest

Share This